تنظیم نخ چرخ خیاطی

0

تنظیم نخ چرخ خیاطی

تنظیم نخ چرخ خیاطی یکی از مهمترین کارهاییست که باید خود خیاط انجام دهد . تنظیم نخ چرخ‌خیاطی باعث بهبود شکل ظاهری دوخت می‌شود . در برخی موارد هم به هم خوردن وضعیت نخها باعث از کار افتادن چرخ خیاطی می‌شود.

در چرخ خیاطی‌ های گلدوزی و راسته دو نخ وجود دارد : یکی زیر و دیگری رو

اگر نخ زیر پارچه مرتب نباشد یعنی مشکل از قسمت درجه نخ و در کل از بالای چرخ است . در اینصورت می‌توانید با یک سوزن چرخ خیاطی لا به لای واشرهای درجه نخ را تمیز کنید . برای اینکار باید درجه نخ را روی ۰ گذاشته و پایه را بالا دهید و بعد از اینکار درجه نخ را دوباره روی ۴ تنظیم کنید .

اگر نخ روی پارچه مرتب نباشد یعنی اشکال به احتمال زیاد از ماکو است . ممکن است چرخ از تنظیم خارج شده باشد که کاری از دست شما ساخته نیست ولی فرض را بر این می‌گیریم که چرخ تنظیم شده است . نخ ماکو را به وسیله پیچ کنار آن طوری تنظیم کنید که نخ نه زیاد شل باشد و نه زیاد سفت ولی به شل بودن نزدیک تر باشد .

تنظیم نخ چرخ‌خیاطی
تنظیم نخ ماکو چرخ خیاطی

توجه داشته باشید همیشه اگر چرخ خیاطی از کار افتاد و دوخت بدی داد در مرحله ی اول باید سوزن آن را عوض کنید .ممکن است سوزن کج شده باشد و باعث آسیب‌های بیشتری به چرخ و قاب ماکو شود . ممکن است سوزن لب پر شده و قادر به فرو رفتم در پارچه و بالا آوردن نخ نباشد.

تنظیم نخ چرخ خیاطی یکی از مهمترین کارها در چرخ‌خیاطی است چون هدف نهایی این وسیله‌ی پیچیده گره زدن همین دو نخ در دو طرف پارچه است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!